Vraag direct een Gratis SelectieRapport aan

Wat moet ik doen met een klacht over mijn vermogensbeheerder?

Als u een klacht heeft over uw vermogensbeheerder, dient u eerst schriftelijk uw beklag te doen bij de directie van uw vermogensbeheerder. Volgens de Wet financiële dienstverlening (Wft) is namelijk iedere financiële dienstverlener verplicht een interne klachtenprocedure te hebben. Geef uw vermogensbeheerder hierbij zes weken de tijd om uw klacht af te handelen.

Komt de directie van uw vermogensbeheerder niet met een adequate oplossing voor uw klacht? Dan kunt u uw klacht aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) voorleggen. Het Kifid is vanwege de beperkte kosten laagdrempeliger dan de gang naar de rechter. De klacht moet echter wel binnen drie maanden na de afwijzing van uw vermogensbeheerder bij het Kifid zijn ingediend.

Heeft u ondersteuning nodig bij het formuleren van uw klacht? Of wilt u een procedure starten tegen uw vermogensbeheerder? Vraag dan eerst kosteloos advies aan onze onafhankelijke vermogensadviseurs.

Tip! Kies voor begeleiding bij klacht beleggen en vermogensbeheer

Vermogensbeheer.nl heeft veel ervaring in klachtenprocedures en mediation op het gebied van beleggen en zorgplicht. Zo staan wij consumenten en advocatuur ter zijde. Wij beoordelen of het loont om een procedure te starten en helpen u desgewenst in de begeleiding van uw klacht tegen bank, verzekeraar, tussenpersoon of vermogensbeheerder. Indien nodig, stellen wij ons uitgebreide netwerk van beleggingsspecialisten en gespecialiseerde advocaten ter beschikking. Klik hier voor meer info »