Vraag direct één van onze diensten aan Selectierapport Persoonlijke begeleiding

Mens versus machine

The Asset: 5 november 2015

Er is een grote latente behoefte aan vermogensbeheer. Maar hoe kun je cliënten het beste bedienen? En hoe bereik je potentiële nieuwe klanten? De digitale revolutie heeft zijn brandmerk al gezet op de sector. Maar wordt de sector straks alleen nog bevolkt door digitale whizzkids of cyber asset managers?

Het vermogensbeheer speelveld is er niet gemakkelijker op geworden. Door een aantal significante ontwikkelingen is de druk op vermogensbeheerders van de oude snit een stuk zwaarder geworden. Toename van online distributie, digitalisering van het advies, toenemende transparantie en vergelijkbaarheid, druk op de kosten, de toenemende beoordeling van de performance en een afnemende klantentrouw. Jos Leeser, partner en vermogensbegeleider bij Vermogensbeheer.nl, benoemt ze in een ademteug. Het zijn zaken waar de vermogensbeheerders niet meer omheen kunnen en die het bewandelen van oude paden bemoeilijken. En daar komt ook nog de toenemende regeldruk en de pressie van toezichthouders bij. Bovendien hebben ze te maken met een klant die steeds meer verwacht op servicegebied.

Download hier het gehele artikel

Bron: The Asset